Partnerzy serwisu:
Inżynieria i innowacje

Gdynia: Trwa przebudowa Nabrzeża Helskiego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
30-11-2023
INŻYNIERIA I INNOWACJE
Gdynia: Trwa przebudowa Nabrzeża Helskiego
fot. Zarząd Morskiego Portu Gdynia
Zarząd Morskiego Portu Gdynia poinformował, że rozpoczęła się gruntowna przebudowa Nabrzeża Helskiego na odcinku 800 metrów. Inwestycję o wartości 300 mln zł w bezpośrednim sąsiedztwie Bałtyckiego Terminala Kontenerowego realizuje Korporacja Budowlana DORACO. 

Nabrzeże Helskie w gdyńskim porcie morskim znajduje się w rejonie Bałtyckiego Terminala Kontenerowego, gdzie do momentu otwarcia Publicznego Terminala Promowego zlokalizowany był terminal promowy Stena Line. Jest to jedno z najbardziej widocznych miejsc w porcie morskim w Gdyni, ponieważ można je obserwować bezpośrednio z Estakady Kwiatkowskiego. W kwietniu rozpoczęta została likwidacja infrastruktury dawnego terminala promowego, natomiast z końcem września dwie suwnice należące do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego zostały przeniesione na Nabrzeże Bułgarskie. Wskazane operacje były realizowane w ramach przygotowań do przebudowy Nabrzeża Helskiego.

Inwestycję dla Zarządu Morskiego Portu Gdynia realizuje Korporacja Budowlana DORACO. – Bazując na olbrzymim doświadczeniu, mogliśmy zapewnić również najkorzystniejsze warunki cenowe. Z pewnością będzie to wymagający od strony inżynierskiej projekt – wskazuje wiceprezes zarządu spółki Radosław Jarosiewicz. W ramach prac rozebrane zostanie Nabrzeże Helskie oraz zachodnia część Nabrzeża Oksywskiego wraz z infrastrukturą podziemną i naziemną. Obydwa nabrzeża na 800-metrowym odcinku zyskają nową konstrukcję wraz z niezbędnym wyposażeniem. Powstanie również nowa szyna poddźwigowa.

Równolegle w bezpośrednim sąsiedztwie robót budowlanych pozostałe nabrzeża oraz całość obszaru Bałtyckiego Terminala Kontenerowego będą funkcjonowały w pełnym zakresie. Między innymi właśnie dlatego projekt będzie tak wymagający technicznie. – Niewątpliwym wyzwaniem technologicznym jest napięte zwierciadło wód artezyjskich. Z myślą o tej inwestycji opracowaliśmy innowacyjną metodę wykonania wiercenia z jednoczesnym podaniem iniektu na całej długości instalacji rury w specjalnie zaprojektowanym kleszczu. To absolutnie nowatorskie rozwiązanie zostało już przetestowane i rozpoczynamy właściwe prace – mówi Piotr Siemaszko, dyrektor Oddziału Hydrotechniki w Korporacji Budowlanej DORACO.

– Dzięki dużym inwestycjom i nowoczesnym rozwiązaniom, jesteśmy gotowi na wyzwania przyszłości, zapewniając naszym partnerom biznesowym optymalne warunki współpracy. Port Gdynia planuje i prowadzi kolejne ważne inwestycje w taki sposób, aby nie zakłócać ciągłości przeładunków, pamiętając, że ma to olbrzymi wpływ na rozwój współpracy gospodarczej oraz bezpieczeństwo Polski i regionu Europy Środkowej – komentuje cytowany w komunikacie prasowym Jacek Sadaj, prezes zarządu ZMPG.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Gdynia: Jest kluczowy przetarg dla budowy Portu Zewnętrznego

Intermodal i logistyka

Gdynia: Jest kluczowy przetarg dla budowy Portu Zewnętrznego

Mikołaj Kobryński 23 listopada 2023

Terminal promowy w Gdyni nadal bez drugiego operatora

Biznes i przemysł

Terminal promowy w Gdyni nadal bez drugiego operatora

Mikołaj Kobryński 17 listopada 2023

Masowiec wspomagany siłą wiatru w Gdyni

Inżynieria i innowacje

Masowiec wspomagany siłą wiatru w Gdyni

Mikołaj Kobryński 02 listopada 2023

Zobacz również:

Gdynia: Jest kluczowy przetarg dla budowy Portu Zewnętrznego

Intermodal i logistyka

Gdynia: Jest kluczowy przetarg dla budowy Portu Zewnętrznego

Mikołaj Kobryński 23 listopada 2023

Kolejna dostawa nowego sprzętu wojskowego do Polski drogą morską

Intermodal i logistyka

Świnoujście: Spotkanie u prezydenta miasta w sprawie terminala kontenerowego

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Gdynia: Jest kluczowy przetarg dla budowy Portu Zewnętrznego

Intermodal i logistyka

Gdynia: Jest kluczowy przetarg dla budowy Portu Zewnętrznego

Mikołaj Kobryński 23 listopada 2023

Terminal promowy w Gdyni nadal bez drugiego operatora

Biznes i przemysł

Terminal promowy w Gdyni nadal bez drugiego operatora

Mikołaj Kobryński 17 listopada 2023

Masowiec wspomagany siłą wiatru w Gdyni

Inżynieria i innowacje

Masowiec wspomagany siłą wiatru w Gdyni

Mikołaj Kobryński 02 listopada 2023

Zobacz również:

Gdynia: Jest kluczowy przetarg dla budowy Portu Zewnętrznego

Intermodal i logistyka

Gdynia: Jest kluczowy przetarg dla budowy Portu Zewnętrznego

Mikołaj Kobryński 23 listopada 2023

Kolejna dostawa nowego sprzętu wojskowego do Polski drogą morską

Intermodal i logistyka

Świnoujście: Spotkanie u prezydenta miasta w sprawie terminala kontenerowego

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5